Social media adverteren

Waarom social media adverteren? 

✓ Adverteren via social media is relatief goedkoop 
✓ Veel mogelijkheden om je specifieke doelgroep te bereiken 
✓ Bereik eerdere websitebezoekers met remarketing
✓ Inzetbaar voor uiteenlopende doelstellingen
 

Boost je omzet met social media advertenties.

Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om in de tijdlijn van hun volgers terecht te komen. Toch wil je als onderneming natuurlijk graag zichtbaar blijven bij je publiek en uiteindelijk jouw sales vergroten. Dan komen social media advertenties om de hoek kijken. Met een campagne via Facebook, Instagram of LinkedIn is het mogelijk om advertenties op te zetten en heel specifiek jouw doelgroep te bereiken. Hoe? Dat leggen we graag aan je uit.

Meer informatie

De mogelijkheden op social media

Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn bieden uitgelezen mogelijkheden om via onlin advertenties jouw bedrijf op de kaart te zetten. Vele gebruikers van social media-netwerken krijgen namelijk jouw advertentie te zien. Hoe dat precies werkt? Mensen die zich hebben geregistreerd bij één van de social media-platformen laten ontzettend veel data achter. Denk daarbij aan hun persoonlijke gegevens zoals hun woonplaats, opleiding of leeftijd, maar ook aan andere kenmerken zoals hun beroep, hobby’s of interesses.

Door te adverteren via social media krijg je als het ware toegang tot deze data, waardoor je je heel specifiek op jouw doelgroep kunt richten. Dat specifieke benaderen noemen we targeten. Je bepaalt vooraf de doelgroep die jouw advertentie waarschijnlijk interessant en relevant vindt, waarna deze personen de advertentie van jouw product of dienst daadwerkelijk te zien krijgen. Deze manier van adverteren is mogelijk via allerlei social media-netwerken, zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Ben je nog niet overtuigd? Lees meer over de voordelen van adverteren via social media.

Voordelen van social media adverteren

Het adverteren via social media brengt enorm veel voordelen met zich mee. Zoals we al benoemd hebben, geeft het enorm veel mogelijkheden om heel specifiek jouw doelgroep te bereiken. Heb je hoveniersbedrijf die extra luxe tuinhuizen aanbiedt? Met social media adverteren zorg je ervoor dat mensen vanaf 40 jaar, met interesse in tuinen en het TV-programma Eigen Huis en Tuin en woonachtig in Oost-Nederland een advertentie van jouw prachtige tuinhuizen te zien krijgen. Klinkt aantrekkelijk toch?

Naast het specifiek vinden van jouw doelgroep is een ander voordeel van adverteren via social media dat het relatief goedkoop is. Vaak veel goedkoper dan adverteren via de krant, radio of laat staan TV. Met een klein mediabudget is het al mogelijk om vele tientallen mensen uit jouw doelgroep te bereiken. Hiervoor betaal je een bedrag per click (Cost Per Click) of een bedrag per duizend vertoningen (Cost Per Mille).

Vooraf bepaal je welk bedrag je over een bepaalde periode wilt uitgeven. Daarbij geef je een maximaal bedrag aan, zodat je nooit over je limiet adverteert. Wanneer je jouw mediabudget aangeeft, is het al meteen inzichtelijk wat het potentiële bereik van jouw advertentie is. Met verschillende statistieken kun je daarna goed zien of jouw advertentie daadwerkelijk aanslaat, of dat je wellicht moet bijsturen en verder moet optimaliseren.

Neem vrijblijvend contact op

WeBoost Online helpt je met social media advertenties

Het adverteren via social media brengt enorm veel voordelen met zich mee. Zoals we al benoemd hebben, geeft het enorm veel mogelijkheden om heel specifiek jouw doelgroep te bereiken. Heb je hoveniersbedrijf die extra luxe tuinhuizen aanbiedt? Met social media adverteren zorg je ervoor dat mensen vanaf 40 jaar, met interesse in tuinen en het TV-programma Eigen Huis en Tuin en woonachtig in Oost-Nederland een advertentie van jouw prachtige tuinhuizen te zien krijgen. Klinkt aantrekkelijk toch?

Naast het specifiek vinden van jouw doelgroep is een ander voordeel van adverteren via social media dat het relatief goedkoop is. Vaak veel goedkoper dan adverteren via de krant, radio of laat staan TV. Met een klein mediabudget is het al mogelijk om vele tientallen mensen uit jouw doelgroep te bereiken. Hiervoor betaal je een bedrag per click (Cost Per Click) of een bedrag per duizend vertoningen (Cost Per Mille).

Vooraf bepaal je welk bedrag je over een bepaalde periode wilt uitgeven. Daarbij geef je een maximaal bedrag aan, zodat je nooit over je limiet adverteert. Wanneer je jouw mediabudget aangeeft, is het al meteen inzichtelijk wat het potentiële bereik van jouw advertentie is. Met verschillende statistieken kun je daarna goed zien of jouw advertentie daadwerkelijk aanslaat, of dat je wellicht moet bijsturen en verder moet optimaliseren.

Ben je benieuwd naar adverteren via social media en zullen we eens uitleggen wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? 

Neem vrijblijvend contact op

Neem vrijblijvend contact op