Social media

Waarom social media? 

✓ Heeft een enorm bereik 
✓ Vergroot je naamsbekendheid 
✓ Bereik goedkoop je doelgroep
✓ Zorgt voor verkeer naar je website

Boost jouw bedrijf met social media. 

Waarom de aanwezigheid van jouw bedrijf op social media zo belangrijk is? Omdat social media dé plek is waar jouw doelgroep ook is te vinden. Het aantal gebruikers op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter is gigantisch. Maar hoe zorg je voor relevante volgers en interactie met deze (potentiële) klanten? WeBoost Online helpt je verder.

Veel bedrijven willen ‘iets met social media’, maar weten niet hoe ze het aan moeten pakken of waar ze moeten beginnen. Of misschien zit jouw bedrijf al op één of meerdere social media-platformen, maar zie je dat al jouw moeite maar weinig effect heeft. Dat is natuurlijk ontzettend vervelend en het kost eerder energie dan dat het energie oplevert. Nee, inspiratie vinden om social media posts te bedenken is niet altijd makkelijk. Bovendien wijzigen de Social media-platformen zijn algoritmes continue en krijgen bedrijven steeds minder ruimte om in de tijdlijn van volgers naar voren te komen met hun berichten. Maar hoe zorg je er dan voor dat jouw bedrijf ook op social media goed naar voren komt? Dat leggen we graag aan je uit.

Leer meer

Waarom social media als bedrijf?

Laten we beginnen met uitleggen waarom social media ook voor jouw bedrijf zo’n belangrijk instrument kan zijn. Social media is dé plek waar jouw doelgroep ook aanwezig is. Bijna iedereen is tegenwoordig aangesloten bij een social media platform, dus wanneer je dicht in de buurt van jouw doelgroep wilt komen dan is dit de uitgelezen kans. Via social media bereik je jouw klanten heel persoonlijk. Je zorgt voor interactie tussen jouw bedrijf en een potentiële klant en je kunt ervoor zorgen dan die klant voor een langere termijn klant van jou blijft. Zo kunnen volgers reageren op jouw updates, zodat jij op jouw beurt weer met een reactie op hun kunt komen. Ook is het mogelijk om direct te antwoorden op positieve, en in sommige gevallen negatieve recensies. Je doet daarmee direct aan damage control.

Om jouw merk op een bepaalde manier neer te zetten, ook wel positioneren genoemd, is het een heel goed idee om social media in te zetten. De manier waarop jij een update, foto’s of een blog presenteert laat zien wie je als bedrijf bent en waar je voor staat. Ook is social media ontzettend belangrijk binnen de zoekmachines (SEO). Want wanneer een website ook op de social media-platformen veel voorkomt, dan is dit voor Google een teken dat jouw website relevant en up-to-date is. Ten slotte is het via social media heel eenvoudig om zeer specifiek te adverteren binnen jouw doelgroep. Klik hieronder om daar meer over te weten.

Meer over adverteren via socials

Succesvol social media inzetten als bedrijf – hoe doe je dat?

Veel bedrijven denken nog steeds in het ‘zenden’, waarbij ze heel graag zoveel mogelijk over hun bedrijf willen vertellen. De kunst is juist om de interactie met je volgers op te zoeken.

Heb je als bedrijf net een profiel aangemaakt, of heb je al een tijdje een bedrijfspagina maar wil het maar niet vlotten met het aantal volgers? Dan heb je misschien iets aan de onderstaande 5 tips.

Zoek de interactie

 Stop met de zender spelen door continue je producten of diensten aan te prijzen. Een social media-kanaal dat meer wegheeft van een reclameblok op TV is niet relevant voor de doelgroep. Zoek juist de interactie.

Betrek je publiek

Stel vragen aan je klanten om de interactie te zoeken. Wat vinden zij van je nieuwste product? Of welk design voor jouw nieuwe bedrijfsbus vinden je volgers het mooist? Neem je doelgroep mee in jouw bedrijf. 

Delen

 Deel foto’s en video’s van consumenten en vraag actief naar reviews. Zo houd je jullie bedrijfspagina actief. 

Monitoren

 Houd nauwkeurig bij welke posts de meeste interactie hebben opgeleverd. Zo weet je wat werkt, wat je helpt bij jouw volgende post.

Meer over sociale kanalen

Welk social media-kanaal moet ik gebruiken?

Ieder social media-platform heeft zijn eigen doelgroepen. Welk kanaal je moet inzetten is dus afhankelijk van de doelstellingen die je hebt. Hieronder lees je welke voor- en nadelen de verschillende kanalen hebben.

Facebook

Met Facebook kun je op een laagdrempelige manier jouw bedrijf naar voren laten komen. Dat doe je door een zogenaamde ‘bedrijfspagina’ aan te maken. Hiermee kun je jouw volgers bijvoorbeeld met video’s of foto’s laten zien welke producten je aanbiedt, wat er zoal binnen je bedrijf gebeurt en welk updates er aan zitten te komen. Bezoekers kunnen eenvoudig bedrijfsinformatie vinden en zij kunnen een beoordeling over jouw bedrijf geven. Met Facebook is het heel goed mogelijk om meer bekendheid te creëren en om kliks naar je website te leiden.

Het nadeel van Facebook is dat het minder makkelijk is voor bedrijven om naar voren te komen. Ook kun je negatieve comments krijgen op jouw berichten. Maar hierin geldt: ga de conversatie of de discussie aan en laat zien waar je als bedrijf voor staat..

Instagram

Het platform Instagram is binnen een aantal jaren uitgegroeid tot een van de meest populaire social media netwerken. Vooral wanneer je een fotogeniek product aanbiedt, of wanneer je een dienst elvert die mooi in beeld kan worden gebracht, is Instagram bij uitstek geschikt.

Maar ook wanneer dit niet niet het geval is, dan kun je jouw volgers een mooi kijkje geven in jouw bedrijf. Maak toffe foto’s of video’s van een product, een afspraak met een klant of een uitleg van jouw dienst. Op die manier geef je jouw merk, en daarmee jouw product of dienst, een herkenbaar gezicht. Het is op Instagram misschien lastiger om relevante content te bedenken, omdat je altijd van beelden afhankelijk bent.


LinkedIn

Ook op LinkedIn is het heel goed om actief te zijn en een bedrijfspagina aan te maken. LinkedIn is voornamelijk een zakelijk netwerk, dus ook hier zit jouw potentiële klant. Met bijvoorbeeld blogs en relevante updates zorg je ervoor dat jij als expert bij de zakelijke markt naar voren komt. Bovendien is het met LinkedIn heel goed mogelijk om medewerkers te verbinden aan je bedrijfspagina en er vacatures plaatsen.

YouTube

Video is populairder dan ooit en de verwachting is dat het gebruik van video in de toekomst alleen maar toeneemt. Heb jij al nagedacht over het gebruik van Youtube voor jouw bedrijf? Wat dacht je van vloggen, klanten aan het woord laten of informatieve video’s waarmee je jouw dienst of product uitlegt. YouTube biedt tal van mogelijkheden. Het nadeel van YouTube is dat het meer moeite kost om goede kwaliteit content te maken.

WeBoost Online geeft jullie social media-kanalen een boost.
Inspiratie vinden voor social media is niet altijd makkelijk. WeBoost Online helpt jullie graag bij het bedenken van een boodschap die aansluit bij de doelgroep. Een boodschap met een gedachte, waar jouw business een boost van krijgt. Dat doen we met het bedenken van social media posts, waarmee jouw bedrijf op een laagdrempelige manier in contact komt met nieuwe klanten en de interactie vindt met bestaande. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP

Neem vrijblijvend contact met ons op.

[materialis_contact_form shortcode=”contact-form-7 id="4859" title="Contactformulier Social"”]